Dina rättigheter som konsument är tydliga i lagstiftningen. Du har bland annat rätt att få information i god tid inför förändringar och ersättning för skada vid avbrott.
Kontakta oss om du är missnöjd med några av våra produkter eller tjänster. Om det finns oklarheter eller klagomål så hjälper vi gärna till med att reda ut problemen. Vi kan också berätta vad som behöver vara med i ett eventuellt skriftligt klagomål. Ha kundnumret som finns på fakturan tillgängligt.
Nedan har vi samlat några tips om var det finns mer information och råd om dina rättigheter:
Hallå Konsument! Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Konsumenternas Energimarknadsbyrå Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Energimyndigheten Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Allmänna Reklamationsnämnden Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Energimarknadsinspektionen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Ellagen (1997:857) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Dalslands Miljö och Energiförbund Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.